2006-2015

  • Tablets

Geboortejaar van de tablet is eind jaren 80. Maar de doorbraak hiervan was in 2010. De doorbraak kwam doordat het merk Apple een betere en modernere variant had uitgevonden van de tablet. De levensduur van de tablets is nog steeds gaande. De tablets worden nog steeds verkocht en zijn nog steeds populair, vooral in de zakenwereld. Mensen vinden het handig om een kleine ‘computer’ mee te nemen naar werk of school zodat ze geen zware ladingen aan spullen hoeven mee te nemen zoals een laptop. Ze worden ook nog steeds geproduceerd en er worden ook steeds nieuwe en betere varianten bedacht. De uitvinder hiervan is Apple. Het bedrijf heeft ook de eerste variant in de jaren 80 uitgevonden, maar dit werd niet bekend toen. De doelgroep zijn mensen die een touchscreen erg handig vinden en geen te grote bagage willen meenemen, voor bijvoorbeeld werk en of school. Zo kunnen ze toch online bezig zijn op het internet. De komst van de tablet heeft gezorgd voor een grote verandering in de maatschappij waardoor we nu dus in een elektronische revolutie leven.

 

  • Sneakers

Geboortejaar is 1990.  De sneaker werd vooral gedragen door sporters, gabbers en beroemde mensen. De levensduur van dit product is sinds het bestaan al bekend. Sneakers zijn een van de populairste schoenen die wereldwijd worden verkocht. Elk mens heeft wel minimaal 1 paar sneakers. De bekender hiervan is Adidas. De werknemers van Adidas kwamen met dit ontwerp voor sporters, maar viel zo goed in de smaak dat er uiteindelijk ook sneakers werden ontworpen voor niet-sporters. De doelgroep was in eerste instantie dus sporters, maar werd al heel snel voor de normale mens. Personen vinden de schoenen fijn, mooi, comfortabel en goed lopen. De originele rede was hiervoor dus de sportwereld. De komst van de sneaker is een van de beste uitvindingen ooit van de laatste periode. Zoals eerder gezegd, heeft tegenwoordig iedereen sowieso 1 paar sneakers thuis liggen.

 

  • Selfiestick

Geboortejaar was 2014. In 2014 werd het woord gebruikt in de Vlaamse editie van het woord van het jaar. Hierdoor werd het woord en het product populair. Levensduur was tot 2015. Ze worden bijna niet meer verkocht of gebruikt door de mensen en winkels. Maar toch liggen ze op sommige plekken nog in de winkel en kun je ze nog halen. De trend is wel allang voorbij maar mensen willen het product vooral nog gebruiken op bijvoorbeeld vakanties en uitjes. De ontwerper van het product is niet bekend. De doelgroep is voor mensen die een foto willen maken met meerdere mensen of een groep waarbij je een breder formaat nodig hebt qua foto. Zo kunnen mensen toch nog een foto maken zonder dat ze mensen hiervoor hoeven te vragen op straat. De selfiestick is heel handig maar heeft maar heeft ook voor veel problemen gezorgd en ongelukken. Wat veel is voorgekomen is dat het toestel uit de selfiestick viel waardoor je telefoon kapot was.

 

  • Justin Bieber haar

Geboortejaar van de Bieber zelf is 1994. De geboortejaar van de trend was 2010. Levensduur van de trend is tot 2012. De trend van Justin Bieber zelf is nog steeds bezig door zijn muziek. Het haar van Justin is door de jaren een flink veranderd waardoor de trend flink is afgenomen. Het haar van Bieber had de popster zelf al sinds 2008 en liet het in 2012 veranderen naar een opgeschoren kapsel. Er zijn niet veel jonge jongens die het kapsel nog laten knippen bij de kapper zoals de Bieber het toen had zitten. De ontdekker van dit kapsel was Justin Bieber zelf, en tevens ook de trendzetter hiervan. Door de bekendheid van Bieber, werd het kapsel ook een trend. De doelgroep was voornamelijk jonge jongens van 10 tot 16 jaar. De jongens hoopte er vooral meisjes mee te kunnen aantrekken doordat ze hetzelfde kapsel hadden als hun ‘idool’. Hierdoor wouden ze meisjes versieren en wilde ze indruk op hun maken. De kapperszaken hebben in die 2 jaar tijd veel geprofiteerd van deze trend.

Advertenties